SuSaulium
Sveika Gyvensena
Sveika Gyvensena
Asmeninis treneris
SKAIČIAI
Atsiliepimai
SelfBranding
Kursai
Antsvoris
Uždari mokymai įmonėms
Media
VIDEO
Mintys
Receptai
mankštos
Naujienos
Stresas
Maistas
Naudinga
Dieta
Rekomenduoju
Kontaktai
Kūno masės indeksas KMI
Be Glitimo
Linai
Duona
Grikių duona
Daiginti kviečiai
Košės
Daiginimo lentelė
Žalieji kokteiliai
Moliūgai RAW
Žieminis kokteilis
Melioninis kokteilis
RAW košelė
Bananinis desertas
CitrusBananas
Naminis šokoladas
Ryžių paplotėliai
Linai
Linų sėmenys vienas naudingiausių Lietuvoje auginamų produktų. Pirkite arba ekologiškus arba iš ūkininko kurį pažįstate. Kai renkatės, svarbūs du kriterijai, kad būtų šių metų derliaus ir kuo švaresnės.
Pateiksiu paprasčiausią ir greičiausią paruošimo būdą.
Du-trys šaukštai linų(vienam žmogui) gerai nuplaunami naudojant sietelį, drėgni suberiami į stiklinę ar puodelį ir palaikomi 5-15 minučių. Viskas! Linai paruošti valgymui. Kuo geriau sukramtysite - tuo daugiau naudingų medžiagų pasisavins organizmas. Linai nepaprastai maistingi. Jei jūsų skrandis "neištampytas" šito maisto užteks iki pietų.
Nepamirškite: linai kaip kitos sėklos ir riešutai, kaitinami keičia savo savybes :-( vietoj to, kad šarmintų organizmą, jį rūgština, prarandami fermentai. Pakepintos sėklos skaniai kvepia ir įgauna naujų, gerų skonio savybių, bet praranda beveik visas sveikatą gerinančiąsias.


Virškinimo sistema. Linų sėmenyse ypač gausu gleivinančių medžiagų, kurios patvaria plėvele padengia sudirgintas skrandžio ir žarnyno sieneles, apsaugo jas nuo dirginimo, silpnina toksinių medžiagų poveikį, gerina virškinimą bei minkština vidurius. Linai taip pat gali stabilizuoti cukraus kiekį kraujyje.
Kvėpavimas. Linų sėmenų gleivinančios medžiagos natūraliai stiprina plaučių audinį, patvaria plėvele padengia kvėpavimo sistemos gleivines, ramina kvėpavimo takus, slopina uždegimą, palengvina atsikosėjimą
Sąnariai. Linų sėmenų aliejuje esančios omega 3 riebiosios rūgštys gerina kalcio absorbciją, greitina sąnarių traumų gijimą, padeda sušvelninti ūmius ir lėtinius sąnarių skausmus, malšinti uždegimą bei tinimą. Linų sėmenų aliejų ypač patartina vartoti patyrus sąnarių traumas, taip pat sergant reumatoidiniu artritu, osteoartroze.
Širdis ir kraujagyslės. Linų sėmenyse yra ir augalinės kilmės hormonų – lignanų, o jie puikūs antioksidatoriai, jiems padedant šalinami laisvieji radikalai, mažinamas cholesterolio kiekis organizme. Taip priešinamasi sklerozei, širdies infarktui ar hipertonijai. Tyrimų metu pastebėta, kad pacientams, kurie kasdien suvalgydavo po 2–6 šaukštus linų sėmenų, cholesterolio kiekis kraujyje per 4 savaites sumažėjo 9–18 proc.
Plaukai, oda. Linų sėmenų aliejaus ir sėmenų reikėtų vartoti, jei plaukai yra sausi ir ima lūžinėti. Sėmenų aliejus padeda sergant egzema, žvyneline ar rože. Aliejumi galima tepti randus po nudegimų. Omega 3 riebiosios rūgštys naikina veido riebalų perteklių, kuris užkemša poras.
Svoris. Kasdieninio raciono papildymas linų sėmenų produktais padeda kontroliuoti apetitą, nes sėmenyse esančios augalinės skaidulos didina maisto tūrį, sukelia sotumo jausmą. Skaidulos taip pat slopina riebalų ir cholesterolio pasisavinimą žarnyne, gerina virškinimą. Gleivinančios (koloidinės) medžiagos padeda organizmui “apsivalyti” nuo toksinų, susidarančių vykstant puvimo ir rūgimo procesams, neleidžia kauptis šlakams.
Vėžinių susirgimų prevencija. Atsižvelgiant į kai kurių vėžinių ligų priklausomybę nuo hormonų, buvo atliekami įvairūs moksliniai tyrimai, siekiant ištirti lignanų poveikį gydant kai kuriuos vėžinius susirgimus. Gauti rezultatai rodo apsauginį lignanų poveikį esant įvairių tipų ir išsivystymo stadijų vėžiui, autoimuninėmis ligoms, taip pat abiejų tipų cukraligei. Japonijoje atliktų eksperimentų duomenys parodė, kad omega 3 polinesočiosios riebalų rūgštys pasižymi specifiniu poveikiu slopinti vėžinių ląstelių vešėjimą. Nustatyta, kad šios rūgštys slopina ir metastazių susidarymą. Lignanai padeda stabilizuoti moterų lytinių hormonų santykį. Jie ne tik padeda sureguliuoti menstruacijų ciklą ar sumažinti karščio antplūdžius menopauzės metu, bet ir sumažina krūtų ligų riziką. Linų sėmenų aliejuje esančios riebiosios rūgštys stimuliuoja hormonų sekreciją ir neleidžia susidaryti prostaglandinų pertekliui, galinčiam sukelti stiprius gimdos raumens spazmus ar stiprų kraujavimą, susijusį su endometrioze. Su gyvūnais atlikti tyrimai parodė, kad menopauzę išgyvenančioms arba diabetu sergančioms moterims su maistu vartojant linų sėmenų aliejų gali sumažėti rizika susirgti osteoporoze. Linų sėmenų aliejuje esančios omega 3 polinesočiosios rūgštys gali gerinti ir vyrų sveikatą - jos mažina prostatos padidėjimo ir uždegimo tikimybę, šių rūgščių dėka paspartėja kraujo tekėjimas dubens srityje, todėl mažėja nevaisingumo bei impotencijos rizika.
Nervų sistema. Linų sėmenų aliejuje esančios omega 3 riebiosios rūgštys dalyvauja nervinių impulsų perdavimo procese, todėl šis aliejus ypač naudingas tiems, kurie nuolat patiria nervinę įtampą ar jaudulį. Omega 3 rūgštys padeda sušvelninti degeneracinių nervų sistemos ligų (pvz., Parkinsono liga) simptomus bei apsaugo nuo nervų pažeidimų, susijusių su diabetu ir išsėtine skleroze.


Atgal į RECEPTAI 


Jei patiko, paspauskite Patinka :-) ačiū!