SuSaulium
Sveika Gyvensena
Sveika Gyvensena
Asmeninis treneris
SKAIČIAI
Atsiliepimai
SelfBranding
Kursai
Antsvoris
Uždari mokymai įmonėms
Media
VIDEO
Mintys
Receptai
mankštos
Naujienos
Stresas
Maistas
Naudinga
Dieta
Rekomenduoju
Kontaktai
Kūno masės indeksas KMI
Be Glitimo
Linai
Duona
Grikių duona
Daiginti kviečiai
Košės
Daiginimo lentelė
Žalieji kokteiliai
Moliūgai RAW
Žieminis kokteilis
Melioninis kokteilis
RAW košelė
Bananinis desertas
CitrusBananas
Naminis šokoladas
Ryžių paplotėliai
Žalieji kokteiliai

Žalieji kokteiliai yra puikus maistas, ypač pereinamuoju laikotarpiu, keičiant mitybą. Mūsų organizmas tiesiog atpratęs gauti šviežių žolių ir lapų(o tai svarbi mūsų tikrosios mitybos dalis) ir su jais susidoroti(suvirškinti ir asimiliuoti),  ir, norint žalumynus valgyti atskirai, kaip kad vyktų gamtoje natūraliomis sąlygomis, reiktų turėti ir laiko ilgam kramtymui, kurio amžinai trūksta, ir teisingą mikroflorą, ir nesugadintą dantų emalį, ir neatbukintą nuo “civilizuoto” maisto vartojimo skonį,  kad suprastume, kurios iš jų mums tinka, o kurios ne… Žalieji kokteiliai po truputį mus pripratina prie žalumynų ir su laiku mes pradedam jų norėti atskirai ir daugiau. Žalumynuose  yra daugybė nepakeičiamų bioaktyviųjų medžiagų, be kurių tiesiog neįmanoma sveikata ir mes privalome jų gauti kiekvieną dieną!, o ne “kartais”

Reiktų tik laikytis tokių taisyklių:

Aš skiriu kokteilius į vaisinius ir „daržovinius“ kabutėse todėl , kad tai kokteiliai ir su bananais, ir nors bananai priskiriami vaisiams, jie labiau atitinka krakmolingų daržovių kategoriją.

  1. Vaisiniai kokteiliai – (Vaisius+Uoga+Žalumynas)geriausiai jei tai bus vieno vaisiaus pagrindu, pvz.: tik obuoliai, tik kriaušės, ananasai, persikai ar persimonai… ir t.t. kaip pagrindas, tada skoniui vienos rūšies uogos ir žalumynai arba prieskoninės žolės/daržovės(petražolė, bazilikas, kalendra, pipiriukas, paprika, ženženis, ramunėlė, mėta, melisa ir t.t.) kaip priedas(nedaug ir geriau vieno ko nors). Galima dėti ir džiovintų vaistinių – prieskoninių žolių, ypač tai aktualu šaltuoju laikotarpiu(iki šaukštelio) ir vandens. Viską dedam į kokteilinę(kuo galingesnė tuo geriau) ir plakam(smulkinam) maksimaliu greičiu apie 10 sekundžių. Vaisiniai kokteiliai puikus maistas pusryčiams. Tokius galima išgerti ir kelis iki pietų – svarbu nesijausti alkanu.
  2. Daržoviniai – 1 porcija atrodytų taip: 60% bananai,  ir iki 40% žalių jums skanių salotų, špinatų, priekoninių ar kitokių žolių, vandens. Visa tai plakam kaip ir vaisių atveju. Daržoviniai – gali būti ir moliūgų, morkų, kaliaropių, t.t. ir/arba  – visko po truputi pagrindu- pvz.:  Bananai, moliūgai; Bananai morkos, ir t.t. Kai būna pomidorų sezonas, tai pomidorai geriausias pagrindas! Jei gyvenate ekologiškoj aplinkoj, galite rasti ir daugybę netradicinių žalumynų, pvz.: jaunų liepos lapų, dobilų, dilgėlių ir t.t.

Jei visi komponentai atskirai jums priimtini ir skanūs – gausis puikus jums suderintas kokteilis, tinkantis kaip atskiras maitinimasis (pusryčiai, pietūs ar vakarienė) Aš rekomenduoju iš ryto pasidaryti iš karto du kokteilius – vaisinį, kurį išgerti iš karto ir daržovinį(apie 1litrą), kurį galite pasiimti į darbą, kelionę ar dar kur nors – tik reiktų pasirūpinti neutralia, nereaguojančia su produktais, gerai uždaroma tara. Žinoma, šviežiai suplakta – visada geriau. Pradėkite nuo mažesnio kiekio žalumynų ir kai jau pasidarys SKANU, didinkite jų dalį.

Atskirais atvejais – ypač Lietuvoje pavasarį ir, jei jaučiatės lyg ruoštumėtės sirguliuoti, į kokteilius (ypač pomidorų pagrindu) dedama česnako, svogūno, imbiero – geriau šių priedų nemaišyti tarpusavyje ir nenaudoti dažnai, nes tai grynai vaistiniai, o ne maistiniai augalai.

Kuo kokteilyje mažiau komponentų ir kuo kiekvienas iš jų atskirai jums skanesnis– tuo geriau. Auksinė taisyklė - trys komponentai: Vaisius+Uoga+Žalumynas.



Atgal į RECEPTAI 

Jei patiko, paspauskite Patinka :-) ačiū!